ارائه راهکار جهت استخراج عناصر با ارزش از باطله های معدنی

سنگ آهن، ماده خام تولید فرآوردههای پرکاربرد در صنایع، مانند فولاد است. برای تبدیل سنگ آهن به فولاد، آن را ابتدا به کنسانتره (Iron concentrate) و گندله و سپس فولاد تبدیل میکنند. بخش فرآوری سنگ آهن، از 4 مرحله خردایش، آسیابکنی، پرعیارسازی و آبگیری برای فرآوری سنگ آهن استفاده میکنند. پس از مرحله آسیابکنی، قطعات که به اندازه مورد نظر رسیده و به قدر کافی ریز و خرد و کوچک شدهاند، برای تفکیک مواد با ارزش از مواد باطله به صورت اسلاری به این مرحله وارد میشوند، اسلاری به وسیله پمپ به این مرحله که به آن جدایش مغناطیسی میگویند.

اهمیت و ضرورت موضوع

شرح کلی مسئله

عملکرد آنها به این صورت است که اسلاریبر روی این درامها که دارای خاصیت مغناطیسی است عبور کرده و به این ترتیب کانیهای دارای آهن به درام میچسبد و با یک تیغه جمعآوری میشوند، و سایر کانیها از دور ریز دستگاه خارج میشوند. مرحله بعدی آبگیری میباشد که با توجه بهاینکه سنگ پرعیار )کنستانتره( در خود آب ذخیره دارد، باید خشک و آبگیری شود، که این کار ) جدا کردن آب از کنسانتره به دست آمده( با استفاده از فیلترهایی انجام میشود. رطوبت مناسب برای سنگ پرعیار 9 الی 10 درصد است. پس از جداسازی وخشک کردن آب کنسانتره، آن را برای انبار کردن و ذخیره به انبار محصول منتقل کرده و در آنجا دپو میکنند. پس از ذخیره کردن کنسانتره آبگیری شده، باطله برای آبگیری به تیکنر فرستاده میشود. در تیکنر، مواد سنگین و جامد ته نشین شده و آب از بالای تیکنر سرریز میشود، و مواد جامد به کمک بازویی که در کف تیکنر وجود دارد به سمت مرکز و سپس با کمک پمپ به سد باطله منتقل میشوند.

هدف اصلی

اهداف فرعی

پیشینه مسئله و مفاهیم علمی مرتبط با مسئله

لیچینگ یا استخراج مایع-جامد فرایندی است در شیمی و صنایع شیمیایی که طی آن مادهای مشخص، با انحلال در حلال از ماده جامد جدا شده و سپس ماده هدف به روشهای مختلف از حلال استخراج میشود . از این روش فرآیندی استخراج در استحصال مواد معدنی از سنگهای معدنی به وسیله اسید مانند استخراج مس از سنگ معدن و یا استخراج شکر از نی شکر با آب گرم استفاده میشود و در حوزه های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است

آنالیز عملکرد

ارائه راهکار جهت بازیابی عناصر باارزش از مواد باطله ارائه راهکار جهت تولید محصولات جانبی از مواد باطله

تجزیه و تحلیل علل ریشه‌ای

باتوجه به اهمیت موضوع، محدودیتی در ارائه پیشنهادات وجود ندارد و درصورتی که طرح ارائه شده توجیه اقتصادی و فنی لازم را داشته باشد مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

حوزه تخصصی مسئله

آب و خاک, سایر

حوزه کاربرد مسئله

صنایع تبدیلی, سایر

راه حل های ممکن در ارائه پاسخ

راه حل هایی که دارای جذابیت نمی باشند

باتوجه به اهمیت موضوع، محدودیتی در ارائه پیشنهادات وجود ندارد و درصورتی که طرح ارائه شده توجیه اقتصادی و فنی لازم را داشته باشد مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

ویژگی ها و خروجی هایی را که فناوری مورد درخواست می بایست داشته باشد

بازیابی و استحصال عناصر باارزش از مواد باطله

از بعد اقتصادی و مالی رفع مساله، تا چه میزان هزینه ای مقرون به صرفه تلقی خواهد شد و حاضرید برای آن هزینه کنید؟

باتوجه به اهمیت این موضوع و تاثیر آن در ایجاد ارزش افزوده برای شرکت، در صورتی که راهکار مورد نظر دارای کیفیت و کارایی لازم باشد، تقاضا برای آن وجود دارد.

نوع همکاری مطلوب شما با ارائه دهنده راهکار

دریافت لایسنس, ارائه تجهیزات و امکانات

دانلود فایل پیوست

در صورتی که راه حل دارید برای حل این چالش دیدگاه خودتون بنویسید تا با شما تماس بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 × = 24

نام فایل:

اندازه فایل: