تولید انواع مودم های فیبر نوری، 4G و 5G

UFB مخفف عبارت Ultra-Fast Broadband به‌معنی «پهن‌باندِ فوق‌سریع» است و معمولا از آن با نام اینترنت فیبری یاد می‌شود. اینترنت UFB طی سال‌های اخیر در کشورهای زیادی به‌طور ویژه توسعه پیدا کرده و توانسته است توجهات زیادی را به‌ خود جلب کند. اینترنت فیبری با وعده‌ی ارائه‌ی سرعت دانلود و آپلود یک گیگابیت‌برثانیه آغازبه‌کار کرد، اما آمار نشان می‌دهند که با این نوع اینترنت به‌طور معمول به سرعت دانلود و آپلود ۳۰۰ مگابایت‌ بر ثانیه دست پیدا خواهید کرد. اینترنت فیبری هنوز هم پتانسیل بسیار زیادی برای بهبود دارد و بسیار از خانوارهای پرچمعیت و کسب‌و‌کارهایی که به اینترنت بسیار پرسرعت و باکیفیت نیازمند هستند، به استفاده از آن روی می‌آورند.

اهمیت و ضرورت موضوع

خودکفائی در تولید ماژول های فیبر نوری با توجه به طرح توسعه زیرساخت فیبر نوری کشور

شرح کلی مسئله

بهره گرفتن از کابل‌های فیبر نوری باعث می‌شود اتصالِ فراهم‌شده یکی از باکیفیت‌ترین و باثبات‌ترین اتصالات پهن‌باندی باشد که در سراسر دنیا ارائه می‌شود. فراموش نکنید برای استفاده از اینترنت فیبری باید کابل‌هایی به‌صورت جداگانه به سمت خانه‌ی شما کشیده شود. بنابراین به‌طور کلی هزینه‌ی راه‌اندازی و استفاده از اینترنت فیبری بسیار بیشتر است. اینترنت فیبری بیشتر به درد کسب‌و‌کارها می‌خورد. در حال حاضر در ایران، اینترنت فیبر نوری تنها از سوی شرکت مخابرات ارائه می‌شود. یکی از تجهیزات مورد استفاده در اینترنت فیبر نوری مودم فیبر نوری می باشد که این وسله را به اختصار ONT و یا ONU نامیده می شود. با توجه به برنامه تحقیق و توسعه کشور، قرار است که تا سال 1403 تعداد 20 میلیون پورت فیبر نوری به کشور اضافه گردد. بنابراین مودم فیبر نوری یکی از تجهیزات پر استفاده در این بستر می باشد. برای تولید این تجهیز نیاز به کارشناسان الکترونیک، مخابرات و همچنین نرم افزار می باشد. یکی از چالش های موجود در تولید و مونتاز مودم فیبر نوری، انحصار استفاده OLT و ONT از یک شرکت خاص مانند برندهای هوآوی و فایبرهوم می باشد. بنابراین باید این چالش را مورد بررسی قرار داد که اول این انحصار شکسته شود و دوم از مودم های فیبر نوری تولید داخل استفاده نمود.

هدف اصلی

چگونگی تولید، طراحی و شبیه سازی انواع مودم های فیبر نوری

اهداف فرعی

ایجاد رابط کاربری بین OLT های فیبر نوری و ONT های فیبر نوری با برندهای مختلف

پیشینه مسئله و مفاهیم علمی مرتبط با مسئله

OMCI عمدتاً یک پروتکل مدیریت توقف master-slave است که در آن OLT دستگاه اصلی و ONT دستگاه برده است. فرآیند اصلی این است که OLT یک پیام مدیریتی می فرستد و منتظر پاسخ ONT می ماند. پس از دریافت پاسخ یا مهلت زمانی، به صدور پیام بعدی ادامه می‌دهد. OMCI به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت(ISP) اجازه می‌دهد تا انواع برنامه‌ها و سرویس‌ها را با استفاده از ) شبکه نوری غیرفعال) PON ، از جمله صدا، ویدئو و داده، و ویژگی‌های انعطاف‌پذیری ذاتی ایجاد کنند. ) OMCI رابط کنترل مدیریت واحد شبکه نوری) ،) ONU رابط مدیریت و کنترل پروتکلی برای تبادل اطلاعات بین OLT و (ONT است که در استاندارد GPON تعریف شده است. برای مدیریت ONT ها توسط OLT در شبکه GPON استفاده می شود: پروتکل OMCI در سطح کنترل سطح بالای سیستم GPON است و به پیکربندی سرویس و مدیریت عملکرد سطح بالا اشاره دارد. پروتکل ITU-TG.984.4 محدوده برنامه و حالت کاربرد پروتکل OMCI را در سیستم GPON تعریف می کند.

آنالیز عملکرد

تجزیه و تحلیل علل ریشه‌ای

رفع انحصار استفاده از OLT و ONT از یک برند خاص با تولید داخلی

حوزه تخصصی مسئله

فناوری اطلاعات, برق و الکترونیک

حوزه کاربرد مسئله

سایر

راه حل های ممکن در ارائه پاسخ

طراحی مدار و برد مودم های فیبر نوری و همچنین مودم های 4G و 5G کانفیگ بین مودم و OLT با برندهای متفاوت

راه حل هایی که دارای جذابیت نمی باشند

پایدار نبودن و مقطعی بودن راه حل ارائه پیشنهادات و راه حل هایی که متکی به کشورهای ثالث باشد و بومی گزینی صددرصدی را به همراه نداشته باشد.

ویژگی ها و خروجی هایی را که فناوری مورد درخواست می بایست داشته باشد

طراحی و تولید با هدف انتقال تکنولوزی و عدم نیاز به کشورهای ثالث طراحی و تولید با توجه به فناوری روز دنیا

از بعد اقتصادی و مالی رفع مساله، تا چه میزان هزینه ای مقرون به صرفه تلقی خواهد شد و حاضرید برای آن هزینه کنید؟

در صورت موفقیت، نهایتا منجر به عدم واردات این کالا، اشتغال زایی و همچنین تولید ایرانی به تجه به شعار سال می شود. بدین صورت با توجه به عدم خروج ارز و هزینه های جانبی واردات کالا، می توان این هزینه ها را صرف اشتغال پایدار در کشور نمود.

نوع همکاری مطلوب شما با ارائه دهنده راهکار

خرید کامل طرح/فناوری, ارائه تجهیزات و امکانات

دانلود فایل پیوست

در صورتی که راه حل دارید برای حل این چالش دیدگاه خودتون بنویسید تا با شما تماس بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 9 =

نام فایل:

اندازه فایل: