بهترین استارتاپ

امروزه همگام با رشد و توسعه اینترنت، کسب‌وکارهای نوآور بسیاری شروع به فعالیت کرده‌اند که فضای کنونی بازار را متحول و تغییر داده‌اند. چرا که اکثر استارتاپ های بازار توانستند با کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و کیفیت، رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده و جزو بهترین استارتاپ در بازار به شمار بیایند.

پیشگامان در این مطلب قصد دارد که ابتدا تعریف مختصری از استارتاپ چیست را بیان کرده و به معرفی بهترین استارتاپ‌ ایرانی بپردازد.

استارتاپ چیست؟

استارتاپ (Start-up)، یک شرکت و کسب‌وکار نوپایی بوده که به توسعه یک مدل کسب‌وکار توسط یک کارآفرین نوآور می‌پردازد. لازم است که در ابتدا بیان کنیم که معنای استارتاپ با کارآفرینی بسیار متفاوت است. چرا که کارآفرینی به ایجاد یک نوع شغل آزاد اشاره داشته اما استارتاپ فراتر از یک شغل و کار بوده و رشد و پیشرفت بسیاری را در انتظار خواهد داشت.

بر این اساس استارتاپ، یک نوع کسب‌وکار بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده که نیاز به سطح بالایی از نوآوری جهت رشد و پیشرفت کسب‌وکار خواهد داشت. از این رو بهترین استارتاپ با یک ایده بدیع و خلاق شروع شده و به گسترش بازار و فروش محصولات و خدمات خود می‌پردازند.

در واقع وجود سه ویژگی، استارتاپ ها را متفاوت و متمایز کرده است. اولین ویژگی یک استارتاپ موفق، نوآوری می‌باشد. از این رو همسو با تغییراتی که در زندگی مردم و در واقع مشتریان رخ می‌دهد، نحوه ارائه خدمات و محصولات نیز باید تغییر یابد. به همین دلیل با کمی نوآوری و همگام با تغییرات بازار،  و تامین مالی پروژه های دانش بنیان و نو، می‌توان سهم بسیار بالایی از فروش بازار را به خود تخصیص داد.

بهترین استارتاپ های ایرانی کدامند؟

دومین ویژگی استارتاپ ها، وجود منابع انسانی با انگیزه و خلاق می‌باشد. زمانی یک استارتاپ می‌تواند جزو بهترین استارتاپ کشور و دنیا قلمداد شود که بتواند از منابع انسانی جوان و تحصیلکرده بهره گیرد. و در آخر ویژگی مقیاس‌پذیری استارتاپ ها بوده که می‌تواند همسو با افزایش درآمد، نرخ افزایش هزینه‌ها را کمتر از درآمد کنترل نماید. در واقع بهترین استارتاپ آن است که بتواند با توسعه کسب‌وکار، نرخ افزایش درآمد را بسیار بالاتر از نرخ افزایش هزینه عملی سازد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ تا از استارتاپ های موفق دنیا؛ معرفی کسب و کارهای یونیکورن

معرفی بهترین استارتاپ ایرانی

۱. فروشگاه اینترنتی آنلاین

اولین و بهترین استارتاپ در حوزه خرده‌فروشی اینترنتی، دیجی کالا می‌باشد که توسط برادران محمدی راه‌اندازی شد. در ابتدا وب سایت دیجی کالا تنها به نقد و تحلیل کالاهای دیجیتال پرداخته، اما به مرور زمان، فروش محصولات در وب سایت را نیز آغاز کرد.

دیجی کالا یکی از بهترین استارتاپ های ایرانی

بعد از دیجی‌کالا، ترب نیز جزء بهترین استارتاپ های ایران در فروش اینترنتی کالا می‌باشد. از این رو مهم‌ترین مزیت فروشگاه ترب، کمک به مشتری و کاهش قیمت خرید می‌باشد. از این رو می‌توانید به راحتی با استفاده از وب سایت ترب، محصولات مختلف به فروشنده‌های گوناگون را مقایسه و بهترین قیمت خرید را برای خود انتخاب کنید.

استارتاپ ترب در سال ۱۳۹۳ جزء استارتاپ های شتاب دهنده دانشگاه شریف بوده و عضو واحد فناور پارک علم و فناوری شریف می‌باشد.

لوگو ترب که یکی از بهترین استارتاپ های ایرانی

۲. حوزه محتوای ویدئویی

یکی از بهترین استارتاپ در حوزه سرویس‌های ویدیویی، آپارات می‌باشد که نیازهای کاربران را در حوزه محتوای ویدئویی رفع کرده است. وب سایت آپارات امکانات بسیاری را همچون ساخت صفحه شخصی، آپلود ویدیو، طراحی اجزای وب سایت، استفاده راحت و آسان، افزودن لینک شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام، اینستاگرام و… کاربران زیادی را جذب کرده و جزو پربازدیدترین وب سایت‌های ایرانی در بخش اشتراک ویدئو می‌باشد.

همچنین می‌توان فیلیمو و نماوا را نیز جزء بهترین استارتاپ ایرانی در حوزه پخش فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی نام برد. از این رو در فیلیمو می‌توانید جدیدترین سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی و خارجی را با کیفیت مورد نظر خود دانلود و تماشا کنید.

۳. خرید و فروش کالا

از دیگر استارتاپ های موفق ایرانی در حوزه خرید و فروش کالا می‌توان به استارتاپ دیوار و همچنین شیپور اشاره کرد. کاربران می‌توانند به راحتی به خرید و یا فروش کالاهای نو و دست دوم خود در این وبسایت بپردازند و بدون وجود واسطه و دلال، فرآیند خرید و فروش محصولات و کالاها را با قیمت مناسب و کمتر از بازار انجام دهند.

۴. کاریابی و اشتغال

یکی دیگر از انواع بهترین استارتاپ ایرانی در زمینه کاریابی و اشتغال، استارتاپ جابینجا (Jobinja) می‌باشد. این استارتاپ قادر به برقراری ارتباط بین کارفرمایان و کارجویان بوده و در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کرده است. از این رو این استارتاپ از طریق معرفی کارجویان به شرکت‌های مختلف، راحتی و فرصت فوق‌العاده‌ای را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کرده است.

۵. حمل و نقل درون شهری

از بهترین استارتاپ های ایران در حوزه حمل و نقل درون شهری، می‌توان به ۳ استارتاپ اسنپ، تپسی و میاره اشاره کرد. ۲ استارتاپ اسنپ و تپسی به ارائه خدمات جابه جایی مسافران، پیک موتوری و حمل وسایل وانت بار می‌پردازند. از این رو وجه تمایز این ۲ استارتاپ میاره، می‌توان به امکان تعیین مقصد پس از دریافت کالا و اجرای سیستم جدید دریافت پول با کارتخوان نیز اشاره کرد که سرعت سفارش کالا و راحتی استفاده کاربران را به دنبال خواهد داشت. استارتاپ میاره جزو استارتاپ های موفق شتاب دهنده دانشگاه شریف در حوزه حمل و نقل درون شهری می‌باشد.

۶. سفارش آنلاین غذا

استارتاپ اسنپ، بعد از کسب موفقیت خود در زمینه حمل و نقل درون شهری به گسترش حوزه کاری خود در زمینه سفارش آنلاین غذا نیز پرداخت. از این رو اسنپ فود بهترین استارتاپ ایرانی در حوزه سفارش آنلاین غذا از رستوران‌ها و فست‌فودها می‌باشد. بعد از این استارتاپ، می‌توان استارتاپ چیلیوری و ریحون را نیز جزو موفق‌ترین استارتاپ ایرانی در حوزه سفارش غذا دانست که در حال گسترش حوزه کاری خود در شهرهای مختلف می‌باشند.

۷. کتابخوانی آنلاین

از بهترین استارتاپ های موفق ایرانی در حوزه معرفی و مطالعه کتابهای الکترونیکی و صوتی، اپلیکیشن طاقچه و فیدیبو می‌باشد. از این رو می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن‌ها بر روی دستگاه هوشمند خود به راحتی و در کمترین زمان ممکن، کتاب مورد نظر خود را خریداری و دانلود کنید.

۸.سفر و گردشگری

استارتاپ علی بابا جزو بهترین استارتاپ ایرانی در زمینه سفر و گردشگری قلمداد می‌شود. می‌توانید به راحتی با مقایسه قیمت‌ها به خرید بلیط، رزرو هتل و تور پرداخته و اقامتگاه‌های مورد نظر را انتخاب کنید.

کلام آخر

بر طبق مطالب گفته شده، خلق یک ایده ناب و بکر میتواند موفقیت یک استارتاپ را تضمین کند. از این رو داشتن یک ایده نو و بکر که همسو با نیاز جامعه بوده و زندگی مردم را تسهیل کند، می‌تواند یک کسب‌وکار نوپا و استارتاپ را تا مرز یک شرکت بین‌المللی همسو کند. در مجموعه پیشگامان خدمات حیاتی برای موفقیت یک استارتاپ فراهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =